در ادامه برگذاری پر حاشیه و بحث دوره انتقالی از انواع مربیگری فدراسیون کوهنوردی به مربیگری درحه ۳ کوهپیمایی نتایج به شکلی جالب و تامل بر انگیز روی وب سایت فدراسیون کوهنوردی قرار گرفت . البته خدارو شکر این مساله مشکل من رو برای ورود شاگردان سنگ نوردیم به دنیای کوهنوردی رسمی حل میکنه اما این نتایج هنوز از وجود  شیوه های نا مناسب در کمیته کوهپیمایی فدراسیون کوهنوردی حکایت میکنه . لازمه ذکر کنم که تمام افراد شرکت کننده در این دوره قیل از سال ۸۴ موفق به اخذ مربیگری شده اند . حال اگر مربیان سنگ نوردی اسپرت را که تعدادشان هم کم بود کنار بگذاریم یعنی این مربیان هرکدام کوهنورد قهار و با تجربه و ضمنا با قابلیت آموزشی زنده اند که هنوز در پی اخذ مدرک مربیگری جدید هستند .

  علت دو لیسته شدن نتایج را نمیدانم اما در لیست دوم افرادی مثل سلیم شالوم ، حسین عبادتی ، محسن نیک روش (از مربیان درجه ۲ سنگ نوردی و از گشایندگان مسیر کرمانشاهیها روی دیواره علم کوه) ، سید حمید صدیقیان (تربیت کننده چند نسل از کوهنوردان خوب در زنجان) و .... به چشم میخورد . نظر شخصی من این است که از روزی که افراد کارکرده و به نام شناخته شده در آموزش و گاها مولف مطالب کوهنوردی در لیست مردودین یا مثل اینجا در ته لیست قرار بگیرند باید ترسید یا حداقل کمی به فکر فرورفت . جدا از این که نام من هم در لیست دوم است به نظرم ایجاد بعضی تفکیکهای غیر ضروری  مثل اینجا ، هم شدیدا دلسرد کننده و  هم بیهوده است و جامعه پرهیاهوی ما را پر هیاهو تر میکند .  

  من احساس میکنم  در زمینه نحوه برگذاری امتحانات کتبی پایان دوره های کوهنوردی و نحوه طرح سوال نیز باید تجدید نظری صورت بگیرد و وضع فعلی بسیار نامناسب است و با نوعی سردرگمی ، اکراه و  به شکلی سلیقه ای  اجرا میگردد . توصیه من ایجاد بانک سوالات تستی با دید آموزش نه محک زدن در همه کارگروهها و ارائه به مربیانست . مطمئنا افراد شرکت کننده  دوره ها اگر ! طرح درسی دریافت کنند هم فرصت خواندن مسایل تئوری را در بازه زمانی کوتاه ندارند و مجبور به تقلب و ... که در شأن مربی و کاراموز نیست میشوند و کسانی که تقلب نکنند هم زیر علامت سوال بزرگ جهلی ناروا میروند که بعضا به هیچ جایشان نمیچسبد .